Címkék

hétdőn (1) képek (1) kész (1) kezdünk (1) linux (1) megy (1) ubuntu (1) üdv (1) uff (1) Címkefelhő

Ugrás a kezdőlapra!

Elhatároztuk, hogy kipróbáljuk a Linux egy-egy disztróját és egy hétig ezzel a rendszerrel dolgozunk. Meglátjuk mi lesz...:)

Friss topikok

  • laczfy: kitudja mit hoz a jövő :D (2007.12.29. 11:43) The End
  • laczfy: Szia Spétör! Én már letettem erről a portálos dologról, és a blog is haldoklóban van, mivel már n... (2007.12.13. 22:01) Alvás és holnap Start! De komolyan:)
  • EdBoyWW: ndiswrapper (2007.12.12. 09:23) WiFi sucks
  • Gabeß: Egyetértek a kollégával:D (2007.12.10. 21:42) Oldalajánló itt is, avagy a revans :)
  • Gabeß: Probléma valamilyen szinten megoldva, mivel a másik konfigomon megy a rendszer hibátlanúl. (2007.12.10. 21:16) Ojjaj

Linkblog

Archívum

Start

2007.12.10. 17:07 | laczfy | 8 komment

Na elkezdődött ez a hét, ami alatt csak linuxot használhatunk, nekem ma volt egy kis gondom, mégpedig a firefox böngészővel, szerintem linux alatt mégbutább, mint windows alatt... csak egy webes statisztikát akartam megnézni, erre minden indok nélkül lefagy. 1hetlinux.blog.hu/media/image/laci/fagyás1.png
1hetlinux.blog.hu/media/image/laci/fagyás2.png
Hát ez van... majd kitalálok valami ez ellen.
A másik problémám az effektekkel van, nem mintha az érdekelne a legjobban, csak az érdekel miért nem engedi engedélyezni őket: 1hetlinux.blog.hu/media/image/laci/hiba1.png pedig a gabesznál ment minden hiba nélkül. Aki tud az segítsen :D kösz

A bejegyzés trackback címe:

https://1hetlinux.blog.hu/api/trackback/id/tr2259334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HP · http://hplinuxblog.blogspot.com/ 2007.12.10. 19:34:10

Próbáld meg beírni az /etc/X11/xorg.conf
fájl végére ezt:
Section "Extensions"
Option "Composite" "Enable"
EndSection

Én is belinkelem ezt az oldalt!:)

HP

Gabeß 2007.12.10. 20:29:28

Köszönjük HP! Részünkről is megtörtént!

laczfy 2007.12.10. 20:36:32

Hello HP lehet én vagyok a kezdő meg a béna, de nekem azt írja ki az ubuntu, ha a konzolba beírom ezt: /etc/X11/xorg.conf hogy nincs ilyen könyvtár, lehet nem is a konzolba kell írni? vagy nemtudom :D kezdő vagyok :D

laczfy 2007.12.10. 20:43:34

na közben ráöttem, hogy mi a gond, meg is találtam, csak nem engedi menteni :S

Section "Extensions"
Option "Composite" "0"
EndSection

azt írja nincs jogosultságom amikor a nullát átírom az Enable-ra

evenorbi 2007.12.10. 20:54:06

Helyesen "sudo gedit /etc/X11/xorg.conf"-ot kell beírni (term. idézőjel nélkül).
Előtte nem árt elmenteni (mondjuk sudo cp /etc/X11/xorg.conf ~/temp)

Azért kell a sudo (rendszergazdai hozzáférés), mert ebben a file-ban vannak a videókártyával és monitorral kapcsolatos beállítások. Mentés azért, kell, mert ha legkozelebb, nem indul el a grafikus felület, akkor visszamásolva ezt, menthető a rendszer.

Nem tudom, hogy milyen videókártyád van, de érdemes a zárt meghajtókat telepíteni, akár nvidia akár ati kártyáról van szó (3d-s cucchoz elengedhetetlen).
Firefox rémlassú Linux alatt, de ahogy látom inkább a képfrissítéssel van gond.

laczfy 2007.12.10. 20:59:09

és ezeket a zárt meghajtókat hol lehet leszedni? fent vannak a hivatalos oldalakon? és ebben a sudoban mi a rendszergazdai jelszó? az amit én megadtam? vagy be kell máshogy jelentkeznem? hogy legyen jogom módosítani ezt a fájlt?

evenor 2007.12.10. 21:04:55

Sudo: igen, ez a saját jelszavad. Ubuntu-ban az első elkészített felhasználó kapja a sudo-t (amit az install végén csinál az ember), de lehet bárkinek megadni ezt (nem ajánlott, hiszen egy óvatlan klikk vagy parancs és vége a rendszernek).

Zárt meghajtó: Rendszer -> Adminisztráció -> Zárt meghajó menedzselése.
Itt lehet a nem nyílt forrású drivereket felrakni (videókártya, wi-fi, pl.)

laczfy 2007.12.10. 21:07:50

nekem a zárt meghajtó engedélyezve van, meg kezdem kapisgálni ezta sudos dolgot :D köszi a segítséget
süti beállítások módosítása