Címkék

hétdőn (1) képek (1) kész (1) kezdünk (1) linux (1) megy (1) ubuntu (1) üdv (1) uff (1) Címkefelhő

Ugrás a kezdőlapra!

Elhatároztuk, hogy kipróbáljuk a Linux egy-egy disztróját és egy hétig ezzel a rendszerrel dolgozunk. Meglátjuk mi lesz...:)

Friss topikok

  • laczfy: kitudja mit hoz a jövő :D (2007.12.29. 11:43) The End
  • laczfy: Szia Spétör! Én már letettem erről a portálos dologról, és a blog is haldoklóban van, mivel már n... (2007.12.13. 22:01) Alvás és holnap Start! De komolyan:)
  • EdBoyWW: ndiswrapper (2007.12.12. 09:23) WiFi sucks
  • Gabeß: Egyetértek a kollégával:D (2007.12.10. 21:42) Oldalajánló itt is, avagy a revans :)
  • Gabeß: Probléma valamilyen szinten megoldva, mivel a másik konfigomon megy a rendszer hibátlanúl. (2007.12.10. 21:16) Ojjaj

Linkblog

Archívum

Az első képek, tőlem :)

2007.12.06. 22:23 | laczfy | 3 komment

Na nekem is felment a rendszer körülbelül 10 perc alatt, közben meg netezni is tudtam, mivel live cd-ről ment a telepítés :) Kicsit nehezen indult be a gépezet, de hamar belejött: 1hetlinux.blog.hu/media/image/laci/hehe.png
Közben újraraktam a windowst, hmm de imádok telepíteni, akármiről legyen szó... Na szóval miután felraktam az xp-t és visszatértem az ubuntuba mindig megváltoztatta afelbontást, 1280*1024-re, ez kellemetlen volt mert 60 hz-en villogott a monitor meg nekem a 17"-os monitoron kicsit nagy volt a kép, de visszaállítottam, majd restart és lám megjavult. 1hetlinux.blog.hu/media/image/laci/monitor.png
Ezután jöttek a beállítások, meg a telepítgetések, megmondom őszintén és mindig azért utáltam a linuxot, mert nem tudtam még egy egyszerű programot sem feltenni meg nem találtam meg soha a meghajtóimat, de 2 év alatt sokat változtak a dolgok. Szóval felraktam az Operát, csak a flasht nem tudom telepíteni hozzá :) aki tud azt kérem, segítsen :) köszi előre is!
Na és most jön a másik nagy kedvencem a Rythmbox (remélem jól írtam :D) 1hetlinux.blog.hu/media/image/laci/player.png Ez a program nekem nagy segítséget jelent, mert egy adatbázisba szedhetem a zenéket és könnyen kereshetek közöttük, majdnem mint a windowsos társában.

Összegezve: kellemesek voltak az első tapasztalatok, de most ide nem írom le azt, hogy először meghülyült szegény ubuntu és nem ment 1024*768-ban :) De az összkép kellemes, a kezelőfelület is barátságos, kézre áll szinte minden és VÉGRE megtalálom a meghajtóimat egyből :) mivel ugye első telepítéskor kipakolja a partíciókat az asztalra többek közt.

A bejegyzés trackback címe:

https://1hetlinux.blog.hu/api/trackback/id/tr86255014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

evenorbi · http://linuxman.freeblog.hu 2007.12.06. 23:49:46

Az Operához nincsen külön flash plugin, Firefox-hoz kell felrakni a Flash-t először. Ha ez megvan, akkor rá kell keresni a libflashplayer.so file-ra, az Operában a beállításoknál (haladó -> tartalom -> plugin options), lent a plug-in elérési útvonalat kell beállítani, ahol a fenti egy file-t találtad. Opera újraindítás után már jónak kell lennie.

evenorbi 2007.12.06. 23:51:43

Amit kihagytam, hogy bár az Ubuntu az alap videókártya meghajtókkal is boldogul, de pl. ahhoz, hogy a Compiz-t (3d effektek) használni lehessen, ahhoz a gyári meghajtók kellenek, amit a zárt meghajtók engedélyezésével lehet telepíteni.

laczfy 2007.12.07. 15:49:45

Köszi a tanácsokat evenorbi ha lesz időm megcsinálom őket :)
süti beállítások módosítása